Landing page-urile sunt paginile pe care utilizatorul ajunge in momentul in care va da click pe un anunt sponsorizat. Un click pe un anunt sponsorizat care va directiona utilizatorul pe prima pagina a site-ului sau o alta pagina neoptimizata va avea foarte putine sanse de a produce conversie.
Importanta landing page-urilor si a mesajului / formularelor din aceasta pagina sunt elemente foarte importante pentru generarea de conversii. Landing page-urile ne ofera posibilitatea de a directiona vizitatorii pe pagini mai bine optimizate si cu sanse mai mari de conversie (cumpararea produsului sau contractarea serviciului oferit).
De asemenea, landing page-urile concentreaza atentia vizitatorului asupra unei oferte speciale, limitand posibilitatile de distragere a atentiei spre alt continut din site. Vizitatorii care ajung pe un lading page au o singura posibilitate: de a alege o oferta prestabilita.
Insa realizarea conversiei chiar si cu ajutorul unui lading page este o problema care poate fi rezolvata mai usor tinand cont de cativa factori importanti. Cativa dintre acesti factori, dintre cei mai importanti, ii puteti regasi mai jos.
#1: PAGINA TREBUIE SA CONTINA TOATE INFORMATIILE NECESARE
Pentru ca un landing page sa poata converti, este necesar ca sa contina urmtoarele informatii:
- Un tiltu relevant si, optional, o descriere suplimentara
- O descriere a ofertei, clara si concisa, pentru a sublinia valoarea ofertei
- Cel putin o imagine exemplificativa
- (Optional) testimoniale si elemente de securitate pentru plata online
- Si cel mai important, date de contact ale comerciantului si un formular de preluare comanda / informatii cumparator
#2: LEGATURA INTRE ANUNT SI PAGINA
Intre anuntul sponsorizat si pagina de destinatie – landing page – trebuie sa existe corespondenta si relevanta. Daca anuntul se refera la o reducere la un anumit produs, atunci, pagina destinatie trebuie sa prezinte acel produs si nu altul, cu reducerea specificata in anunt. In caz contrar, utilizatorul va parasi in cel mai probabil caz pagina destinatie.
#3: LANDING PAGE MOBILE FRIENDLY
Pagina destinatie trebuie sa fie optimizata pentru vizualizarea pe dispozitivele mobile. Numarul cautarilor lansate de pe dispozitivele mobile reprezinta peste jumatatea din cautarile lansate in total pe motoarele de cautare.
Anunturile sponsorizate pentru mobil sunt foarte atragatoare si pe motiv ca ofera posibilitatea cumparatorilor de a cumpara produsul dorit imediat. In consecinta, si pagina destinatie trebuie sa fie optimizata si accesibila de pe dispozitivele mobile.
#4: CONTINUT, FORMAT SI CUVINTE
Continutul din pagina destinatie trebuie sa fie structurat logic si in paragrafe usor de identificat si citit. Sunt indicate a se folosi listele in enumerarea avantajelor / dezavantajelor, textul bolduit pentru cuvintele importante, spatierea potrivita intre paragrafe / sectiuni.
Cuvintele folosite este recomandat sa faca parte din limbajul obisnuit al publicului tinta caruia va adresati. In lexicul folosit este indicat a se regasi si cuvinte cu impact puternic, care sa determine utilizatorul sa devina client.
#5: MAI MULTE OBIECTIVE, MAI MULTE LANDING PAGE-URI
Potrivit unor rapoarte de marketing, campaniile de marketing in care s-au folosit mai multe landing page-uri au inregistrat o crestere substantiala a vanzarilor. Pentru produse sau servicii diferite este recomandabil crearea unor pagini de destinatie personalizate si diferite.
Pentru creare paginilor de destinatie se pot folosi utilitare special destinate sau prin apelarea la o firma specializata in margketing si, de preferat, si SEO / webdesign.
#6: PAGINA DE MULTUMIRE
Adesea, este o regula uitata de multe ori; după ce a avut loc conversia, este indicat a se trimite cumparatorul pe o pagina de multumire. Pagina de multumire poate fi o pagina special creata in acest sens sau cel putin sub forma unei ferestre de popup stilizata si optimizata.