Promovare pe retelele sociale, in special Facebook, se poate realiza si fara un buget mare de promovare. Orice firma se poate promova pe Facebook prin intermediul paginilor business, insa reteaua permite cateva “trucuri” pentru a te face cat mai vizibil si fara sa platesti reclama, chiar daca reteaua de peste 1,6 miliarde de utilizatori si-a modificat in ultima perioada algoritmul de afisare a postarilor in newsfeed.
In prezent, circa 50 de milioane de firme din toata lumea au deschise profiluri business pe Facebook, pentru a se prezenta si promova, spune Neil Patel, unul dintre cei mai influenti oameni din marketingul online.
Cateva sfaturi, oferite de specialistul in online marketing, pentru a creste vizibilitatea unei afaceri mici, fara a cheltui bani cu reclama pe Facebook, le puteti regasi mai jos. INEDIT WEB va ofera servicii profesionale de promovare si creare pagini business pe Facebook.
#1: POSTEAZA INFORMATII RELEVANTE
Facebook favorizeaza postarile site-urilor de stiri, pentru ca vrea pe newsfeed cat mai multa informatie relevanta pentru utilizatori. Chiar daca nu esti un site de stiri, ci o cu totul alta afacere (magazin online, contabil, medic, avocat, instalator, depanator, mester, prestator de diverse servicii) poti sa postezi stiri interesante din domeniul tau de activitate. Aici este bine sa te axezi pe informatii pe nisa ta.
#2: FII PRIMUL CARE POSTEAZA STIRILE IMPORTANTE
Daca esti printre primele pagini care posteaza stiri interesante si relevante pentru publicul tau (potentiali clienti), ai sanse sa obtii o crestere organica (naturala) pe Facebook. Unii se folosesc de stirile “la moda” in acel moment si fac postari cu acestea, in care isi incorporeaza si propriile mesaje de promovare.
#3: FA-I PE OAMENI SA STEA MAI MULT PE POSTAREA TA
Facebook e hotarat sa reduca asa-numitul clickbait (momeala pentru clicuri) din newsfeed. De aceea, stirile exagerate, cu titluri fara acoperire in continut sau mincinoase de-a dreptul devin tot mai putin vizibile pe Facebook. Reteaua de socializare urmareste daca utilizatorii petrec mai mult timp pe o anumita postare sau pe o anumita pagina. Daca, insa, doar dau clic si pe urma pleaca instantaneu e un indiciu ca acolo se face clickbait si ca utilizatorul a fost dezamagit de continut. Asadar, conteaza clicurile, dar mai mult conteaza cat priveste efectiv utilizator postarea ta.
#4: DIVERSITATEA
Chiar daca ai postari din domeniul tau de business, incearca sa abordezi teme cat mai variate. Castigi vizibilitate pe Facebook daca vii cu postari de calitate, cu infomatii folositoare si care il implica pe cititor.
#5: FOLOSESTE LIVE VIDEO
Implementata recent de Facebook, optiunea transmisiunii video in direct pe newsfeed ajuta la cresterea vizibilitatii profilului. “Transmisiunile video live sunt de trei ori mai urmarite decat clipurile inregistrate postate pe Facebook”, spune Patel, care mentioneaza, totusi, ca Facebook sustine ca nu a inregistrat cresteri de audienta datorita acestei optiuni. Transmisiunea video iti arata in timp real audienta, iar apoi poti salva clipul si il poti posta ca pe un video inregistrat.
#6: FOLOSTESTE SI PROFILUL PERSONAL
Profilurile personale tind sa capete mai multa vizibilitate decat paginile Facebook de firma. De aceea, ai putea sa iti promovezi afacerea in paralel si de pe profilul personal si sa iti rogi angajatii sa faca la fel. “Cei mai multi dintre angajatii tai sunt useri Facebook, asa ca pune-i sa dea like-uri si sa distribuie postarile firmei. Totul este permis in razboiul Facebook” – scrie Small Business Trends.
#7: FOLOSESTE IMAGINI FRUMOASE SI CU MESAJ LA PROFIL / COPERTA
Incearca sa folosesti imaginile de profil / coperta ca un mesaj “call to action” catre vizitatorii paginii. De exemplu, poti sa pui in imaginea de profil un produs sau un serviciu cu un pret promotional in saptamana sau in luna respectiva. Poti pune in imagine un text mare cu adresa celui mai recent deschis punct de lucru etc.