1. Aliniați-vă conținutul cu intenția de căutare

Intenția de căutare (numită și „intenția utilizatorului”) este scopul din spatele fiecărei interogări de căutare. Înțelegerea și satisfacerea intenției de căutare este prioritatea finală a Google. Paginile care se clasează pe prima pagină a Google au trecut toate testul Google privind intenția de căutare.

De exemplu, la o simpla cautare pentru „cum sa faci prajituri”, se poate observa ca primele rezultate sunt site-uri despre modul cum se prepara prajiturile si nu site-uri de ecommerce care vand prajituri. Acest lucru se intampla pentru ca Google “intelege” nevoia utilizatorului de a invata si nu de a cumpara.

Există patru tipuri comune de intenții de căutare:

  • Informaționala: o căutare intră sub intenția informațională atunci când utilizatorul caută informații specifice. Poate fi o căutare simplă precum „care este vremea astăzi?” care oferă rezultate instantanee sau ceva complex precum „cele mai bune strategii SEO” care necesită o explicație mai aprofundată.
  • Navigare: în acest caz, căutătorul caută un anumit site web sau aplicație. Exemple obișnuite de căutări de navigație includ „Facebook”, „digi”, „cel”, etc.
  • Comercial: intenția din spatele unei căutări este comercială atunci când utilizatorul caută un anumit produs, dar nu a luat încă decizia finală. De exemplu, căutările precum „cele mai bune camere DSLR” sunt căutări comerciale.
  • Tranzacțional: aici, intenția este de a cumpăra. Căutătorul a luat deja o decizie de a cumpăra un anumit produs sau instrument. Exemplele includ căutări precum „cumpărați Nikon d500”, „cumpărați Macbook Air” și „cumpărați alimente online”.

O bună practică SEO este să țineți întotdeauna cont de intenția de căutare în timp ce creați conținut pentru site-ul dvs. web.

De exemplu, dacă doriți să clasificați cuvintele cheie „cele mai bune camere DSLR”, trebuie să vă dați seama că intenția de căutare aici este comercială, nu tranzacțională. Utilizatorul este încă nedecis cu privire la ce marca DSLR să aleagă.

Nu are rost să vă optimizați pagina de destinație DSLR cu aceste cuvinte cheie specifice. Google înțelege ce își doresc utilizatorii atunci când interogarea de căutare este „cele mai bune camere DSLR”. Ei doar caută opțiuni. Caută o postare pe blog sau un videoclip care să enumere cele mai bune camere DSLR, nu pagini de produse sau magazine online.

Tip: creați conținut care se aliniază la intenția de căutare a publicului țintă.

2. Scrieți un titlu SEO convingător și o meta descriere la fel de bine gandita

Titlul paginii și meta descrierea sunt două dintre cele mai importante metaetichete de pe pagina dvs. Mai întâi etichetele de titlu.

Etichete de titlu
Etichetele de titlu sunt titluri care pot fi accesate direct, care apar în rezultatele căutării și sunt extrem de critice din perspectiva SEO.

Potrivit Google: „Titlurile sunt esențiale pentru a oferi utilizatorilor o perspectivă rapidă asupra conținutului unui rezultat și de ce este relevant pentru interogarea lor. Este adesea informația principală utilizată pentru a decide ce rezultat să aleaga, deci este important să folosiți titluri de înaltă calitate pe paginile dvs. web”

Motoarele de căutare precum Google afișează de obicei primele 50-60 de caractere ale unui titlu. Google va afișa titlul complet pe pagina dvs., atâta timp cât vă păstrați eticheta de titlu sub 60 de caractere.

Iată câteva alte bune practici pe care trebuie să le aveți în vedere la crearea etichetelor de titlu:

  • Includeți cuvintele cheie vizate.
  • Scrieți un titlu care să corespundă intenției de căutare.
  • Evitați să creați etichete de titlu duplicat.
  • Evitați umplerea cuvintelor cheie.
  • Păstrați-l descriptiv, dar concis.

Meta descrieri
A doua cea mai importantă metaetichetă de pe o pagină este meta descrierea. O meta descriere este un scurt rezumat al unei pagini din SERP-uri afișată sub eticheta de titlu.

Meta descrierile nu au un impact direct asupra clasamentelor de căutare, dar pot influența ratele de click.

Google explică cel mai bine: “O etichetă meta-descriere ar trebui să informeze și să intereseze în general utilizatorii cu un scurt rezumat relevant despre ceea ce este o anumită pagină.”

Google trunchiază de obicei meta descrierile la 155-160 de caractere, deci asigurați-vă că furnizați un rezumat exact al conținutului dvs., păstrându-l în același timp sub 160 de caractere.

Iată câteva dintre cele mai bune practici de urmat în timpul redactării meta descrierilor:

  • Scrie meta descrieri unice pentru fiecare pagină.
  • Folosiți o copie orientată spre acțiune.
  • Includeți cuvintele cheie vizate.
  • Potriviți intenția de căutare.
  • Furnizați un rezumat exact.

3. Optimizați-vă imaginile

Imaginile joacă un rol crucial în îmbunătățirea experienței de utilizare a vizitatorilor de pe site-ul dvs. Sunt șanse să petreceți mult timp selectând imaginile potrivite pentru a vă îmbunătăți postările de blog, paginile de produse și alte pagini importante de pe site-ul dvs.

Dar petreci o cantitate egală de timp optimizând imaginile de pe site-ul tău? Atunci când sunt utilizate în mod corect, imaginile pot contribui la SEO general al site-ului dvs. și pot crește traficul organic. Mai jos sunt patru lucruri pe care le puteți face pentru a vă optimiza imaginile.

Alegeți cel mai bun format de fișier
Viteza site-ului este un semnal important de clasare, iar imaginile sunt adesea cel mai mare factor care contribuie la dimensiunea totală a paginii. Ca urmare, trebuie să optimizați imaginile pentru viteză, pentru a îmbunătăți performanța generală a site-ului dvs. Primul pas implicat în optimizarea imaginilor este alegerea celui mai bun format de fișier, așa că să ne uităm la JPEG vs. PNG. vs. WebP.

Cele mai utilizate formate de imagine de pe web sunt JPEG și PNG. Ambele formate folosesc tehnici de compresie diferite, motiv pentru care dimensiunile fișierelor dintre aceste două pot fi dramatic diferite.

În timp ce JPEG-urile arată excelent pentru fotografii, PNG-urile sunt cele mai potrivite pentru imaginile care conțin text, desene linii etc.

Comprimă-ți imaginile
Cu cât dimensiunea fișierului imagine este mai mare, cu atât pagina web necesită o încărcare mai mare, motiv pentru care este imperativ să vă comprimați imaginile înainte de a le încărca pe site-ul dvs.

Din fericire, există mai multe instrumente gratuite care vă pot ajuta să vă comprimați imaginile.

  • TinyPNG: TinyPNG folosește tehnici inteligente de compresie cu pierderi pentru a reduce dimensiunea fișierului fișierelor PNG și JPEG.
  • ImageOptim: Dacă sunteți utilizator Mac, puteți descărca și utiliza acest instrument gratuit pentru toate nevoile dvs. de compresie a imaginii. ImageOption este un instrument recomandat și de Google. Este de departe cel mai bun instrument pentru comprimarea JPEG-urilor, dar nu și pentru PNG-uri. Pentru comprimarea PNG-urilor, este mai bine să utilizați TinyPNG.
  • ShortPixel: Dacă vă rulați site-ul pe WordPress, puteți instala acest plugin pentru a vă comprima imaginile. Planul gratuit al ShortPixel vă permite să comprimați 100 de imagini pe lună.

Furnizați text alternativ pentru imagini
În ciuda progreselor în ceea ce privește abilitățile Google de a înțelege imaginile, adăugarea de text alternativ la imagini este încă un pas necesar. Adăugarea de text alternativ la imagini îmbunătățește accesibilitatea web și ajută browserele să înțeleagă mai bine imaginile de pe site-ul dvs.

Iată ce spune Google despre scrierea textului alternativ:

„Când alegeți text alternativ, concentrați-vă pe crearea de conținut util, bogat în informații, care utilizează cuvinte cheie în mod corespunzător și se află în contextul conținutului paginii.

Evitați să completați atributele alt cu cuvinte cheie (completarea cuvintelor cheie), deoarece rezultă o experiență negativă a utilizatorului și poate face ca site-ul dvs. să fie văzut ca spam. ”

Când scrieți text alternativ pentru imagini, fiți concis în descrierea dvs. și evitați să completați cuvintele cheie vizate.

Lazy-Load Your Images – Încarcă leneș imaginile tale (intr-o traducere mioritica)
Încărcarea leneșă este o tehnică care diferă încărcarea resurselor non-critice (imagini, videoclipuri etc.) la timpul de încărcare a paginii. În schimb, imaginile și videoclipurile sunt încărcate numai atunci când utilizatorii au nevoie de ele.

Iată cum explică Google legătura dintre încărcarea leneșă și performanța site-ului:

„Când încărcăm leneș imagini și videoclipuri, reducem timpul de încărcare a paginii inițiale, greutatea inițială a paginii și utilizarea resurselor sistemului, toate acestea având impact pozitiv asupra performanței.”

4. Optimizați-vă viteza paginii

Dacă site-ul dvs. necesita mult timp pentru încărcare, veți avea mulți utilizatori frustrați, iar rating-ul dvs. va scădea.

Există mai multe instrumente gratuite care vă pot ajuta să vă verificați viteza paginii, inclusiv propriile Google PageSpeed ​​Insights.

Instrumentul pe care îl recomand pentru această sarcină este GTMetrix. Acest instrument gratuit oferă informații despre viteza paginii și oferă recomandări cu privire la pașii pe care îi puteți face pentru a vă îmbunătăți timpul de încărcare.

De asemenea, puteți utiliza SEMrush pentru a efectua un audit al site-ului și pentru a remedia toate problemele de performanță ale site-ului dvs. Iată cum:

  • Conectați-vă la tabloul de bord SEMrush și navigați la Proiecte> Adăugați un proiect nou> Introduceți domeniul dvs.
  • Introduceți aici toate detaliile și apăsați „Începeți auditul site-ului”.
  • În câteva secunde, SEMrush va genera un raport de audit care arată toate erorile la fața locului pe care trebuie să le remediați pentru a îmbunătăți starea generală SEO a site-ului dvs.
  • Din raportul de audit, navigați la Performanța site-ului și faceți clic pe butonul „Vizualizați detaliile”.

smartwebsite-blog-14-cele-mai-bune-practici-seo-1

Acum puteți vedea toate problemele de performanță de pe site-ul dvs. care împiedică încărcarea mai rapidă și puteți lua măsuri pentru a le remedia.

smartwebsite-blog-14-cele-mai-bune-practici-seo-2

O solutie rapidă și ușoară în îmbunătățirea vitezei paginii ar fi comprimarea imaginilor (a se vedea # 3).

Pe lângă compresia imaginii, iată câteva alte lucruri pe care le puteți face pentru a vă ajuta să încărcați mai repede paginile:

  • Activați stocarea în cache a browserului.
  • Ștergeți pluginurile inutile.
  • Reduceți timpul de răspuns al serverului.
  • Reduceți numărul de redirecționări.
  • Minimizează fișierele CSS și JavaScript.

5. Utilizarea linkurilor interne

Linkurile interne sunt importante, deoarece stabilesc o ierarhie a informațiilor pentru site-ul dvs. și, de asemenea, ajută Google să înțeleagă mai profund conținutul de pe pagina dvs.

Linkurile interne vă pot îmbunătăți semnificativ clasamentul atunci când sunt utilizate în mod corect. O bună practică SEO este să adăugați link-uri interne de la pagini de top de pe site-ul dvs. la paginile care necesită un impuls.

Concluzii despre cele mai bune practici SEO

Cele mai bune practici SEO descrise mai sus sunt un punct de plecare excelent pentru a obține un rang mai înalt de căutare. Acestea fiind spuse, concurența pentru râvnita primă pagină de pe Google este intensă, indiferent de nișa în care operați. Odată ce aceste cele mai bune practici sunt în vigoare, asigurați-vă că sunteți suficient de la curent cu ultimele tendințe SEO și urmați alte tehnici SEO din din când în când pentru a rămâne înaintea jocului.

Sursa: semrush.com