Unul dintre principiile INEDIT WEB este “Testeaza orice, nu presupune nimic!”. Asta, pentru ca, dupa cativa de experienta in domeniu, putem afirma cu certitudine ca nu poti sti cu siguranta dinainte ce strategie va merge cel mai bine, lucru valabil si in privinta cresterii vanzarilor online.
Ideea de baza este ca prin testare se poate determina care strategie merge si care nu, iar asta este cea mai eficienta metoda in cresterea vanzarilor online.
5 din cele mai sigure metode testate de cresterea vanzarilor online sunt:
#1: PRODUSELE SAU SERVICIILE DE INTERES PE PRIMA PAGINA
Promovarea produselor de interes pe prima pagina a magazinului online. Prezenta doar catorva produse pe prima pagina, cu descrieri optimizate si atractive din punct de vedere al continutului, poate duce la crestearea vanzarilor.
Imbunatatirea vizibilitatii prin bannere, slideshow-uri, imagini mari si descrieri detaliate, poate oferi sanse mai mari de conversie in vanzare. Promovarea detaliata a unor produse pe prima pagina poate oferi o crestere a vanzarilor.
#2: METODE VARIATE DE PLATA
Mai multe metode plata ofera posibilitatea clientilor de a opta pentru cea mai potrivita pentru ei, pentru cea cu care se simt mai confortabil sau in siguranta.
Multe magazine online includ cel putin doua metode de plata: plata ramburs si plata online cu cardul.
Plata ramburs, cunoscuta si ca COD – Cash on delivery, ar trebui sa se regaseasca obligatoriu printre metodele de plata oferite. Firme mari, precum Amazon, nu au renuntat la aceasta metoda, in ciuda avansului tehnologic.
Plata online cu cardul este cea de-a doua optiune de plata care ar trebui sa se regaseasca pe orice magazin online. Pentru clientii care doresc sa plateasca cu cardul din diferite motive, aceasta optiune de plata va fi foarte folositoare.
#3: SUPORT ONLINE / LIVE CHAT
Suportul online a devenit o metoda foarte eficienta in cresterea vanzarilor. Prin accesarea unei pagini sau a unui produs, utilizatorul intra in contact nu doar cu produsul sau serviciul respectiv ci si cu operatorul care ofera suportul online.
Suportul online va ofera informatii despre utilizatorii dvs, despre ce produse vizualizeaza, ce servicii si astfel puteti veni in ajutor cu detalii utile.
#4: PRETUL PRODUSELOR SI RECOMANDARI DE PRODUSE
Pretul produselor este un factor important. Un procent seminificativ, peste 60%, din cosurile abandonate se datoreaza pretului total.
Unele din metodele care pot duce la rezolvarea acestei probleme sunt:
- stabilirea de preturi competitive raportat la concurenta
- oferirea de reduceri peste o anumita suma
- oferirea unei reduceri in momentul cand utilizatorul doreste sa paraseasca website-ul
- oferirea de vouchere cu discount-uri
#5: RECLAMA PLATITA PE GOOGLE SI/SAU FACEBOOK
Campaniile de promovare de tipul Pay per click (Platesti pe click) derulate pe retelele Google AdWords si / sau Facebook va pot aduce pe site un public targhetat cu probabilitate ridicata de conversie.
Implementate corect si eficient, cmapaniile de promovare PPC va pot aduce mai multi cumparatori intr-un timp foarte scurt.