DE CE NU VAND ONLINE?
Foarte multe magazine online nu vand. Acest lucru se intampla din diferite cauze. In cele ce urmeaza incercam sa aducem in atentia dvs cele mai frecvente cauze si greseli care se fac si care duc la lipsa vanzarilor online. Lipsa promovarii online este un alt factor important care este in stransa legatura cu lipsa vanzarile online, insa acest aspect il vom trata separat intr-un alt articol.
#1. LIPSA DESIGN-ULUI RESPONSIVE
Google si “depunctarea” site-urilor care nu au varianta de mobil
Motorul de cautare Google are ca target oferirea cele mai bune rezultate utilizatorilor. Atunci cand cineva cauta pe un dispozitiv mobil, Google considera ca experienta utilizatorului este mai buna atunci cand site-urile pe care le afiseaza sunt optimizate pentru mobil. Daca ati folosit vreodata un site web care nu este opimizat / responsive pe un dispozitiv mobil, probabil ca sunteti de acord. In incercarea de a oferi cele mai bune rezultate de cautare, Google si-a modificat algoritmul de sortare, astfel ca atunci cand o cautare este efectuata pe un dispozitiv mobil, site-urile optimizate pt. mobil / responsive primesc un credit suplimentar.
Din acest motiv, optimizarea site-ului / magazinului online pentru varianta de mobil, design-ul responsive este un element esential in cresterea vanzarilor online. Optimizarea pentru mobil a site-ului se poate realiza oricand, insa ceea ce este important de inteles, optimizarea este un proces care trebuie realizat continuu tinand cont de noile tehnologii web si noile tendinte in materie de proiectarea experientei utilizatorilor.
#2. PROCESUL DE FINALIZARE A COMENZII ESTE PREA COMPLICAT
Potrivit unui studiu, 47% dintre cumparatori nu isi finalizeaza procesul de cumparare daca procesul de finalizare a comenzii este complicat si dureaza prea mult.
Atunci cand se confrunta cu un proces complicat de finalizare a comenzii, clientii vor renunța adesea la achizitionarea produselor iar acest lucru poate afecta decizia clientului de a cumpara din magazinul dvs. si in viitor. Un proces complicat de finalizare a comenzii include:
- inregistrarea fortata
- cerintele excesive de introducere a informatiilor
- formularele de comanda de lunga durata
- lipsa introducerii automate a datelor care se repeta cum ar fi adresa de facturare sau de expediere.
Cea mai buna modalitate de a evita acest lucru este de a va asigura ca procesul de finalizare a comenzii are cat mai putini pasi posibili iar pagina de finalizare sa fie cat mai optimizata cu putinta.
#3. LIPSA PRETURILOR COMPETITIVE SI COSTURILE ASCUNSE
Un studiu sugereaza ca aproximativ 40% dintre cumparatorii online vor parasi un site in favoarea altui, daca gasesc acelasi produs la un pret mai mic.
Pretul competitiv este unul dintre cei mai importanti factori care determina daca un client cumpara de la dvs. Datorita disponibilitatii internetului, acum este foarte usor pentru clienti sa compare preturile si sa aleaga dintre numerosii comercianti alternativi pentru un anumit produs. Este important sa cunoasteti concurentii dvs. si sa faceti cercetari adecvate in piata pentru a determina cererea pentru produse si cel mai mic pret la care va puteti permite sa le percepeti.
#4. LIPSA ELEMENTELOR DE SECURITATE SPECIFICE WEBSITE-ULUI
Furtul de identitate, protectia informatiilor personale si utilizarea incorecta a datelor personale privitoare la consumatori descurajeaza oamenii sa efectueze tranzactii online. Lipsa elementelor specifice GDPR, care de altfel sunt obligatorii, este un alt motiv care duce la plecarea utilizatorilor de pe site.
Contrar unui magazin clasic, in care cumparatorul alege produsul si apoi plateste la casa, magazinul online solicita anumite informatii cumparatorilor, cum ar fi: nume, prenume, adresa, telefon, email, date pe care utilizatorul nu este dispus a le transmite indiferent de situatie. Prin urmare, este esential sa asigurati clientii ca informatiile lor nu vor fi utilizate in alte scopuri decat cele mentionate in Politica de confidentialitate, ceea ce va usura decizia consumatorilor cu privire la realizarea comenzilor pe site-ul dvs.
Un alt apsect imporant este prezenta unei conexiuni securizate cu site-ul prin cumpararea si instalarea unui certificat de securitate. Conexiunea SSL este esentiala pentru protejarea site-ului dvs. web, chiar daca nu se ocupa de informatii sensibile, cum ar fi cardurile de credit. Ofera confidentialitate, securitate critica si integritate datelor atat pentru site-ul dvs., cat si pentru informatiile personale ale utilizatorilor dvs.
#5. LIPSA INCREDERII CUMPARATORULUI IN WEBSITE
Un magazin online profesional vizeaza imbunatatirea factorilor de credibilitate pentru clienti prin incorporarea de semnale de incredere, cum ar fi:
- publicarea datelor vanzatorului
- existenta Politicii de confidentialitate, Termeni & conditii, Dreptul de retur al produselor, Detalii despre plata produselor
- evidentiere garantii oferite cumparaturilor: dreptul la retur, rambursare garantata intr-un timp cat mai scurt
- verificarea vanzatorului de agentii acreditate in acest sens – Trusted.ro
- recenzii ale cumparatorilor, mai ales cele din retelele de Social Media
- existenta emblemelor de incredere
#6. LIPSA INFORMATIILOR DESPRE PRODUS
Consumatorii urasc sa se ocupe cu returnari la fel de mult ca si comerciantii online. Cumparatorii refuza sa cumpere un produs online daca nu au suficiente informatii despre acel produs si daca nu sunt convisi 100% ca acela este produsul de care au nevoie.
Prezentarea produselor cu cat mai multe detalii si imagini, prezentari video, unboxing poate duce la o crestere a vanzarilor online. In acelasi timp, lipsa informatiilor detaliate referitoare la produse care sa raspunda la intrebarile cumparatorului despre un produs este o greseală esentiala. Reduce increderea clientului si declanseaza vizitatorii sa paraseasca magazinul. Potrivit unui raport Forrester, 45% dintre clienti renunta la o achizitie online daca nu pot gasi raspunsuri rapide la intrebarile lor.
Pentru a evita sa pierdeti cumparatorii online, ajutati-i sa evalueze produsul in mod corespunzator prin oferirea tuturor informatiile de care au nevoie.